Algemene voorwaarden
Algemene Voorwaarden BetereKoop.nl
Inhoudsopgave:
Artikel
1 - Definities
Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer
Artikel
3 - Toepasselijkheid
Artikel 4 - Het aanbod
Artikel 5 - De
overeenkomst
Artikel 6 - Herroepingsrecht
Artikel 7 -
Kosten in geval van herroeping
Artikel 8 - Uitsluiting
herroepingsrecht
Artikel 9 - De prijs
Artikel 10 -
Conformiteit en garantie
Artikel 11 - Levering en
uitvoering
Artikel 12 - Duurtransacties: duur, opzegging en
verlenging
Artikel 13 - Betaling
Artikel 14 -
Klachtenregeling
Artikel 15 - Geschillen
Artikel 16 -
Aanvullende of afwijkende bepalingen
Artikel 1 -
Definities
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
1.
Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van
zijn herroepingsrecht;
2. Consument: de
natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of
bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met de
ondernemer;
3. Dag: kalenderdag;
4.
Duurtransactie: een overeenkomst op afstand met betrekking tot een
reeks van producten en/of diensten, waarvan de leverings- en/of
afnameverplichting in de tijd is gespreid;
5.
Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of ondernemer in
staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te
slaan op een manier die toekomstige raadpleging en ongewijzigde
reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt.
6.
Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de
bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;
7.
Modelformulier: het modelformulier voor herroeping die de ondernemer
ter beschikking stelt die een consument kan invullen wanneer hij
gebruik wil maken van zijn herroepingsrecht.
8.
Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of
diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;
9.
Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van
een door de ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop op afstand
van producten en/of diensten, tot en met het sluiten van de
overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meer
technieken voor communicatie op afstand;
10.
Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt
voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en
ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen.
11.
Algemene Voorwaarden: de onderhavige Algemene Voorwaarden van de
ondernemer.
Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer
1.
De website BetereKoop.nl handelt onder de handelsnaam IstosMedia
Het
vestigingsadres is Narcisplantsoen 79, 2015AK
Haarlem.
Telefoonnummer: 023 369 0038 (Ma t/m Vr 10.00 –
17.30)
E-mailadres: info @ beterekoop.nl
KvK-nummer:
62523023
Btw-identificatienummer: NL001538754B74
Artikel
3 - Toepasselijkheid
1. Deze algemene
voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op
elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand en bestellingen tussen
ondernemer en consument.
2. Voordat de
overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze
algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit
redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op
afstand wordt gesloten, worden aangegeven dat de algemene voorwaarden
bij de ondernemer zijn in te zien en zij op verzoek van de consument
zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
3.
Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in
afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand
wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs
elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op
zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier
kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit
redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op
afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene
voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat
zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere
wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
4.
Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke
product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en
derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in
geval van tegenstrijdige algemene voorwaarden steeds beroepen op de
toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.
5.
Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden op
enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd worden,
dan blijft de overeenkomst en deze voorwaarden voor het overige in
stand en zal de betreffende bepaling in onderling overleg onverwijld
vervangen worden door een bepaling dat de strekking van het
oorspronkelijke zoveel mogelijk benaderd.
6.
Situaties die niet in deze algemene voorwaarden zijn geregeld, dienen
te worden beoordeeld ‘naar de geest’ van deze algemene
voorwaarden.
7. Onduidelijkheden over de
uitleg of inhoud van één of meerdere bepalingen van onze
voorwaarden, dienen uitgelegd te worden ‘naar de geest’ van deze
algemene voorwaarden.
Artikel 4 - Het aanbod
1.
Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder
voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod
vermeld.
2. Het aanbod is vrijblijvend. De
ondernemer is gerechtigd het aanbod te wijzigen en aan te
passen.
3. Het aanbod bevat een volledige en
nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten.
De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling
van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer
gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe
weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke
vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer
niet.
4. Alle afbeeldingen, specificaties
gegevens in het aanbod zijn indicatie en kunnen geen aanleiding zijn
tot schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst.
5.
Afbeeldingen bij producten zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de
aangeboden producten. Ondernemer kan niet garanderen dat de
weergegeven kleuren exact overeenkomen met de echte kleuren van de
producten.
6. Elk aanbod bevat zodanige
informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en
verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn
verbonden. Dit betreft in het
bijzonder:
o
de prijs inclusief belastingen;
o de eventuele
kosten van verzending;
o de wijze waarop de
overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen daarvoor nodig
zijn;
o het al dan niet van toepassing zijn
van het herroepingsrecht;
o de wijze van
betaling, aflevering en uitvoering van de overeenkomst;
o
de termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn
waarbinnen de ondernemer de prijs garandeert;
o
de hoogte van het tarief voor communicatie op afstand indien de
kosten van het gebruik van de techniek voor communicatie op afstand
worden berekend op een andere grondslag dan het reguliere basistarief
voor het gebruikte communicatiemiddel;
o of de
overeenkomst na de totstandkoming wordt gearchiveerd, en zo ja op
welke wijze deze voor de consument te raadplegen is;
o
de manier waarop de consument, voor het sluiten van de overeenkomst,
de door hem in het kader van de overeenkomst verstrekte gegevens kan
controleren en indien gewenst herstellen;
o de
eventuele andere talen waarin, naast het Nederlands, de overeenkomst
kan worden gesloten;
o de gedragscodes waaraan
de ondernemer zich heeft onderworpen en de wijze waarop de consument
deze gedragscodes langs elektronische weg kan raadplegen; en
o
de minimale duur van de overeenkomst op afstand in geval van een
duurtransactie.
o Optioneel: beschikbare
maten, kleuren, soort materialen.
Artikel 5 - De
overeenkomst
1. De overeenkomst komt, onder
voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van
aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de
daarbij gestelde voorwaarden.
2. Indien de
consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard,
bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de
ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van
deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de
consument de overeenkomst ontbinden.
3. Indien
de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer
passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging
van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een
veilige web omgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen,
zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht
nemen.
4. De ondernemer kan zich - binnen
wettelijke kaders - op de hoogte stellen of de consument aan zijn
betalingsverplichtingen kan voldoen, evenals van al die feiten en
factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de
overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit
onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is
hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of
aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
5.
De ondernemer zal bij het product of dienst aan de consument de
volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door
de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een
duurzame gegevensdrager, meesturen:
a. het bezoekadres van de
vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht
kan;
b. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument
van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke
melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
c.
de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
d.
de in artikel 4 lid 3 van deze voorwaarden opgenomen gegevens, tenzij
de ondernemer deze gegevens al aan de consument heeft verstrekt vóór
de uitvoering van de overeenkomst;
e. de vereisten voor
opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft
van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is.
6.
In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid
slechts van toepassing op de eerste levering.
7.
Iedere overeenkomst wordt aangegaan onder de opschortende voorwaarden
van voldoende beschikbaarheid van de betreffende producten.
Artikel
6 - Herroepingsrecht
Bij levering van producten:
1.
Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de
overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14
dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het
product door de consument of een vooraf door de consument aangewezen
en aan de ondernemer bekendgemaakte vertegenwoordiger.
2.
Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het
product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate
uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen
beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn
herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle
geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de
originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform
de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke
instructies.
3. Wanneer de consument gebruik
wenst te maken van zijn herroepingsrecht is hij verplicht dit binnen
14 dagen, na ontvangst van het product, kenbaar te maken aan de
ondernemer. Het kenbaar maken dient de consument te doen middels
e-mail of het retoursformulier. Nadat de consument kenbaar heeft
gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht dient de
klant het product binnen 14 dagen retour te sturen. BetereKoop.nl zal
na het ontvangen van de retourzending over gaan tot terugbetaling
binnen 14 dagen mits het product in goede orde is ontvangen. De
consument dient te bewijzen dat de geleverde zaken tijdig zijn
teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van
verzending.
4. Indien de klant na afloop van
de in lid 2 en 3 genoemde termijnen niet kenbaar heeft gemaakt
gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht resp. het product
niet aan de ondernemer heeft teruggezonden, is de koop een feit.
5.
De producten dienen onbeschadigd/compleet worden geretourneerd, bij
gebreke daarvan, worden eventuele waardeverminderingen in mindering
gebracht op het eventueel nog te teruggestorte bedrag.
6 Het
herroepingsrecht geldt in deze sector niet ten aanzien van;
•
de levering van zaken die volgens specifieke wensen zijn vervaardigd;
• de levering van verzegelde zaken, als de
verzegeling is verbroken;
• de levering van
audio- en video-opnamen en computerprogrammatuur waarvan de
verzegeling na levering is verbroken;
•
Vouchers of tegoedbonnen
Bij levering van diensten:
7.
Bij levering van diensten heeft de consument de mogelijkheid de
overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende ten
minste 14 dagen, ingaande op de dag van het aangaan van de
overeenkomst.
8. Om gebruik te maken van zijn
herroepingsrecht, zal de consument zich richten naar de door de
ondernemer bij het aanbod en/of uiterlijk bij de levering ter zake
verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
Artikel 7
- Kosten in geval van herroeping
1. Indien de
consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen de kosten
van terugzending voor zijn rekening.
2. Indien
de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag
zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping,
terugbetalen. Hierbij is wel de voorwaarde dat het product reeds
terugontvangen is door de webwinkelier of sluitend bewijs van
complete terugzending overlegd kan worden. Terugbetaling zal
geschieden via dezelfde betaalmethode die door de consument is
gebruikt tenzij de consument nadrukkelijk toestemming geeft voor een
andere betaalmethode.
3. Bij beschadiging van
het product door onzorgvuldige omgang door de consument zelf is de
consument aansprakelijk voor eventuele waardevermindering van het
product.
4. De consument kan niet
aansprakelijk worden gesteld voor waardevermindering van het product
wanneer door de ondernemer niet alle wettelijk verplichte informatie
over het herroepingsrecht is verstrekt, dit dient te gebeuren voor
het sluiten van de koopovereenkomst.
Artikel 8 -
Uitsluiting herroepingsrecht
1. De ondernemer
kan het herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor producten
zoals omschreven in lid 2 en 3. De uitsluiting van het
herroepingsrecht geldt slechts indien de ondernemer dit duidelijk in
het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst,
heeft vermeld.
2. Uitsluiting van het
herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:
a. die
door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig
specificaties van de consument;
b. die duidelijk persoonlijk van
aard zijn;
c. die door hun aard niet kunnen worden
teruggezonden;
d. die snel kunnen bederven of verouderen;
e.
waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële
markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;
f. voor losse
kranten en tijdschriften;
g. voor audio- en video-opnamen en
computersoftware waarvan de consument de verzegeling heeft
verbroken.
h. voor hygiënische producten waarvan de consument
de verzegeling heeft verbroken.
3. Uitsluiting
van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor diensten:
a.
betreffende logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding
te verrichten op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde
periode;
b. waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming
van de consument is begonnen voordat de bedenktijd is verstreken;
c.
betreffende weddenschappen en loterijen.
Artikel 9 - De
prijs
1. Gedurende de in het aanbod vermelde
geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of
diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van
veranderingen in btw-tarieven.
2. In afwijking
van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de
prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en
waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen
aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat
eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod
vermeld.
3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden
na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan
indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of
bepalingen.
4. Prijsverhogingen vanaf 3
maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen
toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en:
a. deze
het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
b.
de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met
ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.
5.
De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn
inclusief btw.
6. Alle prijzen zijn onder
voorbehoud van druk – en zetfouten. Voor de gevolgen van druk –
en zetfouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard. Bij druk – en
zetfouten is de ondernemer niet verplicht het product volgens de
foutieve prijs te leveren.
Artikel 10 - Conformiteit en
Garantie
1. De ondernemer staat ervoor in dat
de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het
aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van
deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de
totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen
en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de
ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander
dan normaal gebruik.
2. Een door de
ondernemer, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af
aan de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond
van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden.
3.
Eventuele gebreken of verkeerd geleverde producten dienen binnen 2
maanden na levering aan de ondernemer schriftelijk te worden gemeld.
Terugzending van de producten dient te geschieden in de originele
verpakking en in nieuwstaat verkerend.
4. De
garantietermijn van de ondernemer komt overeen met de
fabrieksgarantietermijn. De ondernemer is echter te nimmer
verantwoordelijk voor de uiteindelijke geschiktheid van de producten
voor elke individuele toepassing door de consument, noch voor
eventuele adviezen ten aanzien van het gebruik of de toepassing van
de producten.
5. De garantie geldt niet
indien:
• De consument de geleverde
producten zelf heeft gerepareerd en/of bewerkt of door derden heeft
laten repareren en/of bewerken;
• De
geleverde producten aan abnormale omstandigheden zijn blootgesteld of
anderszins onzorgvuldig worden behandeld of in strijd zijn met de
aanwijzingen van de ondernemer en/of op de verpakking behandeld
zijn;
• De ondeugdelijkheid geheel of
gedeeltelijk het gevolg is van voorschriften die de overheid heeft
gesteld of zal stellen ten aanzien van de aard of de kwaliteit van de
toegepaste materialen.
Artikel 11 - Levering en
uitvoering
1. De ondernemer zal de grootst
mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en
bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de
beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
2.
Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het
bedrijf kenbaar heeft gemaakt.
3. Met
inachtneming van hetgeen hierover in lid 4 van dit artikel is
vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed
doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij consument akkoord is
gegaan met een langere leveringstermijn. Indien de bezorging
vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts
gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan
uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht.
De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder
kosten te ontbinden. De consument heeft geen recht op een
schadevergoeding.
4. Alle levertermijnen zijn
indicatief. Aan eventuele genoemde termijnen kan de consument geen
rechten ontlenen. Overschrijding van een termijn geeft de consument
geen recht op schadevergoeding.
5. In geval
van ontbinding conform het lid 3 van dit artikel zal de ondernemer
het bedrag dat de consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch
uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, terugbetalen.
6.
Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn,
zal de ondernemer zich inspannen om een vervangend artikel
beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke
en begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt
geleverd. Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet
worden uitgesloten. De kosten van een eventuele retourzending zijn
voor rekening van de ondernemer.
7. Het risico
van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de
ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een
vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte
vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is
overeengekomen.
Artikel 12 - Duurtransacties: duur,
opzegging en verlenging
Opzegging
1. De
consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan
en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit
daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde opzeggen met
inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een
opzegtermijn van ten hoogste één maand.
2.
De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan
en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit
daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde tegen het einde van
de bepaalde duur opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen
opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één
maand.
3. De consument kan de in de vorige
leden genoemde overeenkomsten:
• te allen
tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald
tijdstip of in een bepaalde periode;
•
tenminste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn
aangegaan;
• altijd opzeggen met dezelfde
opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf heeft
bedongen.
Verlenging
4. Een overeenkomst
die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld
afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of
diensten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een
bepaalde duur.
4. In afwijking van het vorige
lid mag een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die
strekt tot het geregeld afleveren van dag- nieuws- en weekbladen en
tijdschriften stilzwijgend worden verlengd voor een bepaalde duur van
maximaal drie maanden, als de consument deze verlengde overeenkomst
tegen het einde van de verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn
van ten hoogste één maand.
5. Een
overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot
het geregeld afleveren van producten of diensten, mag alleen
stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd als de consument te
allen tijde mag opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één
maand en een opzegtermijn van ten hoogste drie maanden in geval de
overeenkomst strekt tot het geregeld, maar minder dan eenmaal per
maand, afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en
tijdschriften.
6. Een overeenkomst met
beperkte duur tot het geregeld ter kennismaking afleveren van dag-,
nieuws- en weekbladen en tijdschriften (proef- of
kennismakingsabonnement) wordt niet stilzwijgend voortgezet en
eindigt automatisch na afloop van de proef- of
kennismakingsperiode.
Duur
7. Als een
overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de consument
na een jaar de overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn van
ten hoogste een maand opzeggen, tenzij de redelijkheid en billijkheid
zich tegen opzegging vóór het einde van de overeengekomen duur
verzetten.
Artikel 13 - Betaling
1.
Voor zover niet anders is overeengekomen, dienen de door de consument
verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 7 werkdagen na het
ingaan van de bedenktermijn als bedoeld in artikel 6 lid 1. In geval
van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst, vangt deze
termijn aan nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst
heeft ontvangen.
2. De consument heeft de
plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens
onverwijld aan de ondernemer te melden.
3. In
geval van wanbetaling van de consument heeft de ondernemer behoudens
wettelijke beperkingen, het recht om de vooraf aan de consument
kenbaar gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen.
Artikel
14 - Klachtenregeling
1. De ondernemer
beschikt over een voldoende bekendgemaakte klachtenprocedure en
behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
2.
Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 2
maanden volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de
ondernemer, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.
3.
Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van
14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een
klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de
ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht
van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer
uitvoerig antwoord kan verwachten.
4. Indien
de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een
geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.
5.
Bij klachten dient een consument zich allereerst te wenden tot de
ondernemer. Indien de webwinkel is aangesloten bij Stichting
WebwinkelKeur en bij klachten die niet in onderling overleg opgelost
kunnen worden dient de consument zich te wenden tot Stichting
WebwinkelKeur (www.webwinkelkeur.nl), deze zal gratis bemiddelen.
Controleer of deze webwinkel een lopend lidmaatschap heeft via
https://www.webwinkelkeur.nl/ledenlijst/. Mocht er dan nog niet tot
een oplossing gekomen worden, heeft de consument de mogelijkheid om
zijn klacht te laten behandelen door de door Stichting WebwinkelKeur
aangestelde onafhankelijke geschillencommissie, de uitspraak hiervan
is bindend en zowel ondernemer als consument stemmen in met deze
bindende uitspraak. Aan het voorleggen van een geschil aan deze
geschillencommissie zijn kosten verbonden die door de consument
betaald dienen te worden aan de betreffende commissie. Tevens is het
mogelijk om klachten aan te melden via het Europees ODR platform
(http://ec.europa.eu/odr).
6. Een klacht
schort de verplichtingen van de ondernemer niet op, tenzij de
ondernemer schriftelijk anders aangeeft.
7.
Indien een klacht gegrond wordt bevonden door de ondernemer, zal de
ondernemer naar haar keuze of de geleverde producten kosteloos
vervangen of repareren.
Artikel 15 - Geschillen
1.
Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze
algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands
recht van toepassing. Ook indien de consument woonachtig is in het
buitenland.
2. Het Weens Koopverdrag is niet
van toepassing.
Artikel 16 - Aanvullende of afwijkende
bepalingen
Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden
afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en
dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze
dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden
opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.
16.1 BetereKoop.nl
staat ervoor in dat een ieder die handelt onder het gezag van
BetereKoop.nl, voor zover deze toegang heeft tot persoonsgegevens
waar afnemer de verantwoordelijke voor is, deze slechts verwerkt in
opdracht van afnemers, behoudens afwijkende wettelijke
bepalingen.
16.2 De verantwoordelijkheid voor de gegevens die
met gebruikmaking van een dienst van BetereKoop.nl door afnemer
worden verwerkt, ligt volledig bij afnemer.
16.3 Afnemer staat
ervoor in dat de inhoud, het gebruik en/of verwerking van de gegevens
niet onrechtmatig zijn en geen inbreuk maken op enig recht (van een
derde).
16.4 Afnemer vrijwaart BetereKoop.nl tegen elke
rechtsvordering van een derde, uit welke hoofde dan ook, in verband
met deze gegevens en/of de uitvoering van de overeenkomst.
16.5
Bij gebreke van een nadere, apart overeengekomen
bewerkersovereenkomst, zullen de bepalingen in dit artikel gelden als
de in de Wet Bescherming Persoonsgegevens bedoelde
verbintenissen.
16.6 Voor al het overige omtrent persoons- en
verkeersgegevens dient het privacyreglement geraadpleegd te
worden.
16.7 De installatieservice van BetereKoop.nl beperkt
zich tot het plaatsen en monteren van producten. Bouwtechnische zaken
worden niet uitgevoerd.
16.8 Als er door de monteur op locatie
blijkt dat een installatie niet kan worden uitgevoerd, door
netwerkoorzaak, onvolledig of verkeerde informatie vanuit de
consument, dan worden er door BetereKoop.nl 90 euro kosten in
rekening gebracht. De consument is zelf verantwoordelijk voor een
goede inlichting en schets van de situatie.
16.9
Partnerprogramma vergoedingen worden niet uitgekeerd op bestellingen
die geplaatst zijn in speciale actieweken zoals black friday,
tweedekans artikelen of de nieuwjaarsuitverkoop.